• DOLAR

    Alış:5.7486 Satış:5.7516
  • EURO

    Alış:6.3684 Satış:6.3721
  • ÇEYREK

    Alış:444.95 Satış:454.99
14 Mayıs 2019, Salı 7:20 | A+ | A-

Hezarfen Adanamersin Projesi İmzalandı

Türk Patent ve Marka Kurumu (TÜRKPATENT), Çukurova Kalkınma Ajansı (ÇKA), Adana Sanayi Odası (ADASO), Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) işbirliğiyle yürütülecek “Hezarfen Adana – Mersin Projesi Açılışı ve İşbirliği Protokolü İmza Töreni” projede yer alacak firmalarında katılımıyla Adana Sanayi Odası’nda gerçekleştirildi.

Hezarfen Adanamersin Projesi İmzalandı
Türk Patent ve Marka Kurumu (TÜRKPATENT), Çukurova Kalkınma Ajansı (ÇKA), Adana Sanayi Odası (ADASO), Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) işbirliğiyle yürütülecek “Hezarfen Adana ?? Mersin Projesi Açılışı ve İşbirliği Protokolü İmza Töreni” projede yer alacak firmalarında katılımıyla Adana Sanayi Odasında gerçekleştirildi.
ADASO Başkanı Zeki Kıvanç, giderek daha da küreselleşen ekonomik sistemde, rekabet edebilmek için artık fark yaratmak gerektiğini söyledi. Adananın, son yıllarda gerçekleştirilen çalışmalarla önemli bir sıçramanın eşiğinde olduğunu belirten Kıvanç, kentte geçen yıl 2 milyar dolarlık ihracat rakamını yakaladıklarını, bu yıl hedeflerinin 2,5 milyar dolarlık ihracat olduğunu kaydetti.

MTSO Başkanı Ayhan Kızıltan ise, üretmekten başka çarenin olmadığına dikkat çekerek, üretimin, istihdam, refahın ve toplumsal huzurun ana unsuru olduğunu, bu konuda ekonominin atardamarı olan KOBİlerin her yönden gelişmesinin önemli olduğunu vurguladı.

TÜRKPATENT Başkanı Prof. Dr. Habip Asan, Türkiyenin 2023 hedeflerini yakalaması ve orta gelir tuzağından kurtulması için katma değeri yüksek ürünlerin üretilmesi gerektiğinin altını çizerek, Hezarfen Adana-Mersin Projemiz ile söz konusu iki ilimizdeki 30ar işletmemize birebir danışmanlık hizmeti vereceğiz. Onlara patent, marka ve tasarımın önemini anlatacağız. Gittikçe zorlaşan rekabet ortamında fikri mülkiyeti nasıl avantaj unsuru olarak kullanacaklarını öğretmeye çalışacağız. ifadesini kullandı.

2007 yılında Ankarada başlattıkları projenin 12 yılda 13 ilde 17 kez uygulandığını belirten Asan, Projenin Türkiyenin farklı illerinde de uygulanmasını istiyoruz. Şu ana kadar yaklaşık 500 firmaya danışmanlık hizmeti verildi. Türkiyede fikri mülkiyet alanında son 10 yılda önemli gelişmeler var. Türkiye marka başvurularında son 6 yıldır Avrupada birinci, tasarımda ikinci sırada. Patent başvurularında dünyada 13. sırada Avrupada 7. sırada. Sayısal olarak bu rakamları yakaladık. Amacımız artık, bu fikri mülkiyet portföyünden nasıl daha fazla katma değer yaratabiliriz bunun arayışı içindeyiz.

ÇKA Yönetim Kurulu Başkanı Adana Valisi Mahmut Demirtaş, yenilikçi yaklaşımların benimsenmesi, teknoloji düzeyi ve katma değeri yüksek ürünlerin üretilmesinin önemli olduğunu ifade ederek Bu noktada sektördeki tüm paydaşların, Ar-Ge, patent, marka, tasarım gibi unsurları kurumsal bir yapıya dönüştürmesi gerekmektedir. Ancak bu sayede dışa bağımlılıktan, dış ticaret açığının kapatılmasından bahsedebiliriz. Bu kapsamda, Hezarfen Teknoloji ve Tasarım Geliştirme Projesi ile Adana ve Mersinde yapılacak çalışmalarla, bölgemizdeki firmaların patent, marka, tasarım, teknoloji transferi, lisanslama gibi konularda bilgilendirilmeleri sağlanacaktır. şeklinde konuştu.
Vali Demirtaş, Adana genelinde 12si Ar-Ge, 9u tasarım merkezi olmak üzere toplam 21 inovasyon merkezinin bulunduğunu, amaçlarının, buralarda üretilen fikirleri, kentte gelecek dönemde hayata geçecek devasa yatırımlarla buluşturmak olduğunu kaydetti.
Konuşmaların ardındanHezarfen Adana-Mersin Projesi için İşbirliği Protokolünü imzaladı. Adana ve Mersinde 2014-2018 yıllarında en fazla tasarım, patent, faydalı model, marka başvurusu yapan firmalara ödülleri verildi. Ayrıca Adana Kebabı Coğrafi İşaret Plaketi ve Mersin Kerebicinin Coğrafi İşaret Tescil Belgesi başvuru sahiplerine takdim edildi.

Habere Ait Resimler

Yorum Yazın
CAPTCHA security code
yükleniyor

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

yukarı çık
[email protected]